måndag 11 maj 2009

I blomkrukorna...

För ett par veckor sedan planterade jag ju blommor i nyköpta krukor, så här blev det:
Tre stycken likadana höga, svarta krukor med röda pelargoner, blå hänglobelia och murgröna. Tja, lobelian är ju varken särskilt blå eller hängande än så länge, men det brukar ordna sig... Och mina fina, stora murgröneplantor gick och frös ihjäl, så nu fick det bli en mindre kusin till den som jag hoppas ska klara sig. I vilket fall är den billigare att byta ut!


I urnan blev det vita pelargoner och murgröna. Dålig bild dock...


Dessa stolar målade jag till Oliver och Natalie förra sommaren. De är mycket uppskattade och viktiga. Barnen skulle aldrig komma på tanken att sätta sig i varandras stolar :D


På bordet står det också två stycken vita pelargoner i krukor. Pinjekottarna plockade jag och Alex i Skåne där vi hyrde stuga förra sommaren. De är jättefina när det är torrt väder, men som följd av det myckna regnandet på sistone har varenda en slutit sig och ser ut som vanliga, fula, något förvuxna grankottar!


Vid ytterdörren står en zinkbalja med gammelrosa pelargoner. Påskriset blev till en krans...


Denna avskavda bänk med zinkhinkar på står vid tvättstugedörren. Den ska nog bli vit i sommar...