måndag 18 oktober 2010

Årets första julpyssel- check!

En koncentrerad Natalie pysslar i Olivers rum i morse.


Idag har jag äntligen sytt färdigt den andra runda kudden till soffan. Den blev lika snygg som den första:



Sedan sydde jag äntligen kudden till skrivbordsstolen, med fusk- fårskinnet jag köpte för ett par veckor sedan, och när jag sedan sydde fast...


... små knytband av rödvitrutigt band där bak, så såg det plötsligt så härligt juligt ut...


... så jag var bara tvungen att pyssla ihop två juliga hjärtan med samma tema!


Jag ääääälskar tiden före jul, och kan knappt vänta tills det är dags att börja med julpyssel, pepparkaksbak och glögg- drickande!


Bild på min fina Oliver från igår. Daniel håller på att flytta ut från sitt gamla kontor och in i ett nytt, och därför står det en enorm whiteboardtavla i vårt vardagsrum. Olivers teckning föreställer Sigtuna småbåtshamn, och handikapp- platserna är bara för gulliga!


Nu ska jag ta och röja efter dessa små damer, som har rivit ut ett och annat medan jag suttit och sytt. I den här leken var Elvi förresten svårt allergisk, hon tålde faktiskt inget annat än ägg och kakor :)