torsdag 28 oktober 2010

Fredag i morgon...


... var tar tiden vägen egentligen?

Jag hinner helt enkelt inte blogga under veckorna. Inte en enda bild har det heller blivit under de tre senaste dagarna, dels för att det är så mörkt på kvällarna men mest för att Daniel varit på konferens i två dagar- med kameran. 

Vi klarar oss inte så bra med bara en kamera, så jag hoppas vi snart kan skaffa oss en ny/ en till. Vår Nikon D40 börjar ha ett par år på nacken!

Annars har den här veckan varit riktigt bra! Särskilt på jobbet, där stressen har släppt enormt och allt flyter på och jag känner att jag nog kan flyga till månen också om det skulle behövas!


I måndags var jag och Natalie lediga och iväg på en massa ärenden. Efter att vi mött Oliver vid skolbussen, åkte vi hem och hade en mysig stund med en varsin ny tidning (tja, somliga fick visst två...)

 Jag är inte så förtjust i thé, men varje höst har jag en thé-med-kex-och-marmelad- period :)
Det låter inte så gott med ingefärsmarmelad men med lite Brieost var det verkligen en höjdare! Rekommenderas!




 Barnen rotade fram Brio- tågbanan i måndags och har sedan lekt med den hela veckan.


 En ny affisch med dinosaurier har flyttat in i Alex och Olivers rum!


Jag har insett att det vitmålade bordet måste skyddas på något sätt (om man inte vill måla om varannan vecka). Jag sydde tre stycken löpare, men som synes så blev det kanske inte så jättefint. Tja, förutom att bilden är usel (tagen sent), så är dukarna också lite väl kitschiga. 

Antingen får det bli enfärgade löpare eller, allra helst, en vit vaxduk med linnestruktur.