söndag 15 november 2009

DOP




I går var vi på Lailas dop. En fin och mysig högtid med några av de trevligaste familjer samlade för att välkomna en söt liten nykomling till världen.



Jag bakade kakor till dopet som -passande nog- hette just Dopkakor! Bakandet och pysslandet av kort hjälpte till att fylla veckans pysselkvot.




Den fina dopskeden i klassisk modell.


Natalie och Oliver, finklädda och förväntansfulla. Natalie var lite svartsjuk när jag bar Laila till dopet och gjorde några tappra försök till att stjäla showen. Allt gick ändå rätt bra, och efter det betedde sig båda exemplariskt. De hade kul med alla andra barnen där, tills Natalie blev trött och kröp upp i min famn och somnade.


En trött, nydöpt skönhet sover tryggt hos mig.




Massa gott fika och fina blommor, vad mer kan en liten dop- flicka begära!


Vi med lilla pigga Laila.


Faddrar och föräldrar.


Tjejerna i familjen, Victoria, Elvi och Laila.


Kompisarna Alex och Vilhelm.


Innan dopet hann vi med mycket. Jag hade klockan på ring kvart i sex (som vanligt) för att åka och ställa mig i vaccinationskön (som vanligt). Benne fick sin vaccinspruta och därmed är vi vaccinerade allihopa.

Sedan så fikade vi, sov en stund, städade lite och lagade lunch. Därefter hyrde vi ett släp för att få hem en säng som jag råkat köpa på en loppis. Tänkte måla den vit (surprise!) och ha till Natalie. Dock är den ganska stor, så vi får se om jag får till det med möbleringen i hennes rum.

Vi var också till ett par affärer, köpte lite lördagsgodis och hockey-axelskydd (Daniel). Sedan så åkte vi hem och bastade innan det var dags att göra sig i ordning till dopet.

En alltigenom lyckad och underbar dag hade vi!