onsdag 11 november 2009

En ovanligt vanlig onsdag i november!

Det var rätt dystert att hämta från dagis idag. Barnen var skitiga från topp till tå, trötta, hungriga och griniga. Natalie hade kissat på sig så till och med overallen var genomblöt. Det var kolsvart ute (vid 16- tiden), regn och +1 grad. Jag fick inte tag på Alex som var hos en kompis och som jag skulle hämta på vägen, och jag hade inte tid att åka hem först. Jag hade nämligen utvecklingssamtal med Benjamin i hans skola (en mil från vårt hus) klockan 17 och flera kassar med mat i bilen...

Tja, allt gick bra till sist, och vi har haft en mysig kväll med tacos till mat och bastu. Vi har beundrat barnens dagisbilder som hade kommit idag. Dessutom hade Lailas dopsked kommit på posten (min snälla mamma köpte den åt mig, då det kanske är marginellt billigare med silverskedar i Finland), och den var JÄTTEFIN! Ska fota allt i morgon då det är ljusare...


Då jag och Benne kom hem, hade Natalie somnat vid Bennes bord. Hon hade tittat då Alex spelade dator och somnat sittandes...


Sååå trött flicka! Hon sover inte längre på dagis och det resulterara OFTA tidiga kvällar (hon somnar vid 17) alternativt en mycket grinig tjej på kvällarna...