måndag 30 november 2009

Sista november

December i morgon! Härligt!

Det börjar redan kännas som det brukar göra i maj och december, varje dygn borde ha 48 timmar i stället för de vanliga fjuttiga 24. Kalendern är fullständigt fullklottrad så långt ögat når, med julpyssel, luciafiranden, födelsedagar, fester, julmarknad, julbord med jobbet, ut-och äta-aktiviteter, Finlands nationaldag, hotell-helger- och ja, en och annan julklapp ska inhandlas också!




Årets julkortsbild är nu fotad och julkorten beställda! Två stycken MYCKET motvilliga tonåringar mutades till att ställa upp! Undrar om det var sista gången det var möjligt att få alla att ställa upp ;)


Dessa två däremot har ingenting alls emot att bli fotade!



Och det kan man ju fatta...


... så söta som de är!


Adventsfint i vardagsrummet, och årets adventsljus med mossa från skogen och siffror som jag gjort i keramiken, vad annars ;)



Finaste pyntet, två stycken ljushus från Walther & Co!


Årets pepparkakshus börjar ta form! I år blir det en fästning/slott/borg, inspirerad av senaste Bamse- tidning faktiskt :D Bamses farmor bakar ett slott och Oliver tyckte det var så fint så fint, så jag tänkte försöka att göra något liknande. Dessutom tänkte jag att det ju måste vara rätt så enkelt att göra, eftersom det brukar vara taket som är det svåraste, men nog var det tillräckligt pyssligt ändå! Dessutom tog degen slut "på mållinjen". Mera deg är inhandlat, men längre än så här har jag ändå inte kommit.


Just nu sitter jag i den övre hallen och bloggar, lite försiktigt julpyntat är det här med... Och nu ska jag duscha och lägga mig, för väckning 06.00, som vanligt på tisdagar! GÄSP!