onsdag 25 november 2009

Trött!

Jag är så trött i kväll! Efter att jag hämtat barnen, tömt och fyllt diskmaskinen, gödslat blommorna och fixat käk gick jag och lade mig en stund. Mer blir det inte gjort idag. Ett litet inlägg bara, sedan blir det bastu och apelsinglögg!

Bilder på lite mer pyssel:

Sängen är nu färdigmålad, den ska "bara" lyftas på plats. Alla möblerna kommer att behöva rotera i rummet för att den ska få plats... Plankan är till ett annat projekt.


Natalies lilla pall har fått ett årtal på sig. Vi vet inte om det är rätt årtal, troligen fick Daniels mamma pallen något år tidigare. Men 1950 är FÖR jämnt årtal för att låta trovärdigt och 1951 ser så tråkigt ut med två ettor ;)


En loppisfyndad spånkorg fick bli vit. På "vår" loppis är dessa korgar ganska dyra, det går säkert att hitta nya korgar billigare, så därför var jag extra glad när jag fyndade denna på loppisen vid mitt jobb för ynka 30 kronor!


Tomtarna jag gjorde på keramiken för ett år sedan, har fått röda luvor. Jag är fullkomligt allergisk mot tomtar och tomterött, så därför valde jag den mörkaste rödfärgen jag kunde hitta. Det blev bra tycker jag. Ändå kan det hända att jag tar den till jobbet, det här med tomtar funkar inte för mig helt enkelt...


Tre jättestora korgar från IKEA för förvaring av allehanda köksrelaterade varor. Vackra är de också, och etiketter fick de på sig igår!


Nu vankas det bastu med glögg! Apelsin var inte riktigt lika god som lingon, men med lite Stratos- choklad från Norge slinker den nog ner den med ;)