måndag 23 november 2009

Ny vecka!


Godmorgon bloggen!


Sitter och äter en försenad frukost och kollar igenom favvo-bloggarna! Känner mig lite stressad, det finns så mycket att få i ordning här hemma, dessutom är det ett planeringssamtal i skolan mitt på dagen, + lämning OCH hämtning i innebandyn (Daniel är i Norge). Hade eg. velat börja att julpynta den här veckan, men som det ser ut här så är det nog ingen vits. Kommer dessutom att jobba tre hela dagar denna vecka, i stället för 2,5 som det brukar vara...

I morgon ska Natalie göra magnetresonanstomografi, MRT, i narkos. Vet inte ännu vem av oss som tar det men det lär ta hela dagen. Det är en undersökning av hjärnan som vi har köat till sedan hon föddes!!! Hon är extremt tidigt född, i vecka 24, så det finns ett och annat extra pyssel kring henne.


Nedan följer lite bilder på helgens pyssel. Jag är helt klart i en pyssel- flow igen, och då är det klokast att passa på att flyta med, för då brukar det bli mycket gjort ;)





Det underbara nya skåpet är på plats, och fyllt med innehåll! Handtagen fattas ännu, de är köpta så det borde väl inte ta allt för länge innan de kommer upp också.

Det gamla skåpet hamnade i hörnet i vardagsrummet, och är väl halv- fylld den med.

Lilla Natalie visar sitt äpple: "Titta mamma mitt äpple är helt flintskallig för jag har ätit upp allt det röda skräpet!" HAHAHA hon är så underbar!!!






En dröm har gått i uppfyllelse: Ett UNDERBART vitt Mateus- fat har flyttat hem till oss! Dessutom kom paketet med "Welcome"- lyktorna äntligen fram, beställde dem för flera månader sedan...

Bokstäverna jag gjort i keramik, "hem ljuva hem", fick flytta upp på väggen. Och så fick jag en galen idé om att det skulle bli fint med vägg-ord på balken mot hallen. Sagt och gjort, två timmar senare hade jag skrivit klart texten :D Tycker att det blev jättefint!


I går hade jag och småbarnen en härlig stadsutflykt med Mc Donalds- mat och IKEA- shopping (korgar och köksredskap, + en ram till dagisbilden) medan Alex var på Gocart- kalas. Det var liksom ingen vits att åka hem där emellan. Barnen fick leka i leklandet medan jag gick runt i varuhuset, och de blev så svettiga och hade så kul så jag fick knappt ut dem efteråt...

NU ska här målas säng!