torsdag 12 november 2009

Blandade bilder


Naturligtvis var det för mörkt för att fota i idag. Bjuder i stället på blandad kompott från oktober- mappen:


Barnen i hytten på Silja Line på morgonen, precis innan frukost- buffén. Första gången vi var till Finland utan de två största!


På väg till bilen...


En fyndig lösning på förvaring av allt som denna familj behöver till frukost blev dessa praktiska burkar från IKEA! Nästan som måttbeställda till våran hylla!


Mini-apan Oliver! Alltid mellan himmel och jord.


Jättefina!!! Vi har köpt en ny zoom till kameran som testas här.


Snygg i håret! I någon minut...


Det mesta av den här sortens aktiviteter (dvs håll-på-i-10-minuter-och-städa-i-en-timme-efteråt-aktiviteter) klaras av på dagis, som tur är! Här har dock skapar-ådran tagit överhanden...



På mitt jobb har det hänt grejjer igen, som vanligt. Den här gången lite mer än vanligt, dessutom! Jag har bytt både arbetsplats (site), chef, arbetskamrater, arbetsuppgifter och titel pga ännu en omorganisation. Idag var jag för första gången och träffade mina nya kollegor. Vi lunchade tillsammans och presenterade oss för varann. Dessutom fick jag en rundvandring i deras lab- och kontorslokaler. Det verkar vara ett underbart gäng, för att inte tala om chefen/cheferna som verkar hur bra som helst! Jag är MER ÄN NÖJD så här långt och tycker att av oss fem på den gamla processutvecklingen är det jag som dragit vinstlotten!