lördag 7 november 2009

Presenter

Som sagt, var min mamma och pappa från Finland på besök hos oss förra helgen. Mamma har alltid med sig en hel massa fina presenter, det brukar mest likna julafton att ha henne här. Hon har dessutom nyligen blivit pensionär "på riktigt" och det resulterar i en del saker som hon gjort själv, vilket är förstås extra roligt!


Denna tovade korg var jag riktigt imponerad över!!! Den är jättefin i verkligheten, den usla bliden gör inte korgen rättvisa... Jag har tovat en skål förr (som inte på långa vägar blev lika fin som hennes), så jag vet att det inte är helt lätt.

I korgen ligger ett par (underbara!!!) svarta tovade vantar och dessutom ett par "vanliga" stickade vantar (eftersom Benne och jag jämt bråkar om det par svarta vantar vi fått förr...)



En sak jag länge önskat mig är en Marimekko- skål i klarglas. Naturligtvis fick jag en sådan ;)



Den här lådan hade jag i kundvagnen när vi var i Finland för en månad sedan, men la tillbaka igen eftersom jag redan överskridit min budget rejält :D
Dessto roligare var det att få den ändå...



En jättefin Pentik- kasse och en silkig sjal från Marimekko fanns också bland sakerna! Dessutom kassvis med choklad, godis, bakverk, bröd och finskt kaffe. Ja, och så grytunderlägg mamma själv vävt i vävstol. Och strumpor till barnen, stearinljus, servetter...

Nästan så man får skämmas!!!