fredag 29 januari 2010

HHD = Helt Hysterisk Dag

En flicka med jättestora pupiller pga ögondroppar, vi fikar mellan undersökningarna.



I går var åter igen en sådan där dag som kommer med (o-)jämna mellanrum. En dag då varje timme borde varit dubbelt så lång för att det ska gå att få ihop det hela.

Dagen började med väckning halv sju, vilket var det enda positiva på hela dagen eftersom det innebar en halvtimmes sovmorgon för mig. Småbarnen var jättetrötta, och jag som har svårt att väcka dem, väntade för länge med det vilket innebar att vi kom för sent till dagis.

Väl där lämnade vi Oliver och jag och Natalie åkte vidare den långa vägen till sjukhuset och ögonkliniken. Alla vägar är dåligt plogade pga det enorma snöandet (som fortfarande håller på), vilket gjorde att vi var försenade dit, haha! Dessutom håller de på med ett bygg-projekt (sedan flera år) vid sjukhuset, så det var OMÖJLIGT att hitta parkeringsplats! Vi lämnade bilen till slut jättelångt bort (på en totalt o-plogad parkering där man fick vada i knädjupt snö till p-automaten), och sprang till Ögon.

Allt var förstås försenat och jättelånga väntetider mellan droppandet och undersökandet, men Natalie var en hjälte och allt gick jättebra. Summa summarum var, att skelningen är bättre men synen lite sämre vilket gör att vi åter igen måste byta ut hennes glasögon. OCH att hon måste ha dem på sig även hemma, inte bara på dagis.

Natalie i väntrummet på Ögon.


Jag skjutsade Natalie till dagis, åkte till jobbet, åt en macka till lunch med ytterkläderna på, åkte till ett möte på andra sajten, skyndade mig tillbaka och SPRANG mellan kontoret och labbet i ett par timmar för att hinna starta en analys jag planerat att göra den dagen. Naturligtvis blev det lite extra krångligt, nätverket låg nere på instrumentdatorn så jag var tvungen att flytta över programmet på en sticka från min egen dator, och stickan var bara helt borta :D Jag fick springa runt som en yr höna tills jag hittade en jag kunde låna så länge!

Jag höll -nästan- tidplanen ändå och kom till dagiset ca en kvart-20 minuter för sent. OK, in i bilen med ungarna, stanna till på närlivs för att köpa lite gott till alla fem barnen att ha hemma.

Väl hemma lämpade jag av barnen och ryggsäckarna (Jonte var hemma) och åkte vidare mot stan igen :) Precis denna dag skulle jag och Daniel gå på en föreläsning om användandet av systemkamera. Naturligtvis var jag försenad, dessutom stod det helt stilla på stan pga en olycka, så jag fick parkera lååångt bort och springa resten av vägen. Jag hade inget cash till inträdet, men som tur var hade Daniel betalat in mig, så jag kunde smyga (tja) in efter 5-10 minuter.

Föreläsningen var jättebra (ADIOS auto-inställningen, NU ska här fotas SNYGGA bilder), men allt omkring blev bara SÅ fel! Från stress-nivå 1000000 till 0 och knappt någon mat på hela dagen (en macka) gjorde dessutom att jag hade svårt att hålla mig vaken :) Nåväl, det kommer bättre dagar, lite fick man med sig ju ändå!


IDAG är en ny dag och DEN kommer att bli UNDERBAR!