fredag 15 januari 2010

Stjärnor stjärnor

Småstjärnorna ville äta frukost vid köks-ön idag!


Som vi NJUTER vår lediga dag! Det känns som hundra år sedan sist ;) Alex har krupp-hosta så han stannade hemma från skolan, och Jonte är alltid ledig på fredagar för egenstudier. Så det är bara Benjamin och Daniel som inte är hemma just nu.



Denna fina lykta, som man kan se på många inredningsbloggar, har jag letat efter med ljus och lykta (fyndigt va?), så gissa om jag blev glad när jag härom dagen fann den för halva priset på Plantagen (den klassades som julpynt). Nyss fick jag upp den på lilla köksfönstret, och då kom jag på att vi hittills endast haft stjärnor i barnens rum!


Natalie har en ljus-slinga med stjärnor över sin säng...


... samt en liten stjärn-kudde i sin säng (som jag sytt för länge sedan).


I Olivers rum vaktar en drake hans fina stjärn-kruka, som också varit julpynt någon gång, men som jag sprayat vit. Den fyndiga oliv-skålen har han småstenar i!


Hans stjärn-nattlampa (en blå från IKEA som jag målat beige) matchar stjärnorna på väggen.


På Alexanders sida går mönstret igen i ett par kuddar!


Ovanför Benjamins o-bäddade säng hänger två stora plåt-stjärnor...


... likadana som i Jonatans svart-vita rum!


Det är jättefint med enstaka stjärnor, men mycket mer än så här vill jag nog inte ha. Det får liksom inte bli för "navy". Jag vill inte ha för mycket av någon stil, utan lite av varje: lite lantligt, lite modernt, lite lexington/newport, lite ambiance, lite (väldigt lite) shabby och lite minimalism... Det bästa av allt!