fredag 22 januari 2010

Skid-dag i sikte...

Daniel kom hem tidigare från jobbet idag, och hade dessutom med sig en bukett tulpaner! Helgen kan knappt börja så mycket bättre. Tack för det älskling!


Huvudvärken gav till slut med sig, kanske tack vare vila och Alvedon, kanske tack vare Olivers kloka råd: "Mamma tänk inte på det så glömmer du nog bort det". Underbara unge!

Cissi tyckte förresten att en Alvedon är en barn-dos, om ens det. Hon äter för tillfället 6 st. om dagen UTAN att ha ångest för det!


Dagens utelek bestod i att pulsa fram till vår lilla skogs-koja som Daniel byggt. På somrarna kan man till och med sova där, men på vintern är det ju förstås inte så mycket att ha. Men både Oliver och Natalie tjatade om att gå dit, så då gjorde vi det till slut.



En pil-tavla med magnet-pilar, ett par stolar och en hylla med några serietidningar, det är allt som finns där. Ändå roade barnen sig säkert en timme i och utanför kojan. En önskning för nästa sommar är en liten lek-stuga på vår gård. Jag tror den skulle bli hur populär som helst!


I morgon ska jag, Alex och Benne åka till Kungsberget och åka skidor. Jonte jobbar, annars hade han så klart följt med. Och om ett par år kan vi åka allihopa, men än så länge är de små lite för små...
Jag har precis packat en god matsäck och annat som behövs för en underbar dag. Liiiite nervöst är det att försöka hitta dit själv, jag har aldrig kört dit förr, och tja, jag är inte precis känd för mitt goda lokalsinne... Men men på något sätt ska det nog gå. Tidig väckning blir det också, eftersom det nog tar två timmar att köra dit.

MEN DET SKA BLI UNDERBART KUL!!!