söndag 17 januari 2010

jobbjobbjobbjobbjobbjobbjobb

När verkligheten väl började igen, så började den med besked!

Idag har jag jobbat hela dagen, trots att det är söndag. Jag hinner inte riktigt med allt jag borde, måste komma i kapp. Nackdelen med mitt nya jobb är att det finns ingen annan med samma/liknande kompetens, så det finns ingen back-up att få.

Och i morgon blir det åter jobb, trots ledig dag! Då är det kick-off som jag både vill och måste vara med på. MEN på tisdag tar jag en komp-dag och är hemma!


Denna maskin ropade till mig HELA dagen idag :D
När jag jobbar extra, brukar jag alltid unna mig något gott till kaffet. Men inte idag! Fast det kan inte förnekas att det var nära!

Ohhh så svårt det kan vara att minska sitt socker-intag efter alla helger!


Det har nu äntligen blivit mildare, faktiskt nära på perfekt väder med några få minusgrader. I går morse skulle jag och Daniel ta en efterlängtad tur på långfärds-skridskor. Det var dock USEL is på sjön nära oss! Vi åkte ca 400 meter och vände om, det är inget roligt när man måste spänna sig hela tiden bara för att hålla balansen!
På bilden undersöks is-förhållanderna på andra närliggande sjöar via israpporten :)

Vi åkte till en annan sjö ca en mil bort, men där var det inte ens plogat, så det blev ingen skridsko-åkning alls igår :( Ytan måste nog tina rejält och sedan frysa om, innan den gå att åka på.


Naturen är fortfarande lika vacker! Varje minsta strå är täckt av is och frost, och det är såååå fint att se på!


Allén till mitt jobb med de frostiga träden!



En söt bild på en "död sill" i vår säng. Vi var och hälsade på i fredags kväll, det blev lite sent och hon somnade i bilen (som vanligt).