tisdag 19 januari 2010

Våran dag i bilder

Inspirerad av EFIT (Ett Foto I Timmen)- utmaningen på vissa fotobloggar, tänkte jag fota vår dag idag!

Jag och Natalie har vaknat. Oliver sover vidare.

Nu är även Oliver här. Han slängde på sig kläderna direkt, det händer inte ofta!

Pärlan med sin välling.

Natalie ska välja kläder för dagen. En procedur som kan ta LÅNG tid :) Klistermärkena på garderobsdörren är hennes "bajsmärken", när hon var mindre var hon konstant förstoppad, och då hade vi ett belöningssystem med klistermärken.

Det blev en blommig tunika idag :) En macka slinker ner efter vällingen.

Olivers frukost, men ingen Oliver! Han är en kille som är extremt känslig för blodsockerfall, och just nu sitter han i trappan och surar för något ;) Så fort han har frukost i magen, blir han en solstråle igen!

Jag slänger i dagens första maskin tvätt...

... innan frukost. Min frukost är densamma 7 dagar i veckan, vardag som fest: mild naturell yoghurt med lingonsylt, havregryn, rostade solrosfrön och russin. Till det dagens första kopp av Det Svarta Guldet.
Bläddrar i reklam samtidigt, det behövs handlas mat och jag tror det får bli COOP idag.

Fyller diskmaskin, allt får inte plats. Som vanligt.

Jag uppdaterar bloggen. Under tiden ritar Natalie ett fint monster.

Oliver är i en Star Wars- ålder just nu. Lakanbyte pågår i hans säng.

Sedan hittar Oliver sina Star Wars- tatueringar, och båda vill ha en varsin "tutuering".


Efter diverse sysslor...


... äter vi lunch, rester från gårdagens middag!


Sedan går vi ut. Det har snöat massor under natten!

Barnen "simmade", byggde snöslott och lekte.


Jag plogade...


...HELA gården!


Vi åkte även snowracer, pulka och tefat. Efter nästan två timmar går vi in.


Till mellis blir det O´boy, bokstavskex och salta pinnar.


Natalie har bytt kläder :)


IKEA var det första ordet Oliver kunde skriva (förutom sitt eget namn), haha!


Sedan så kommer Benne hem, och jag sticker och handlar. Här precis hemkommen efter nästan tre timmar...


Alla får hjälpa till med maten, så går det snabbare. Jag lägger in varor i kyl, frys och skafferi.


Resultatet, tadá!


Förutom maten, köpte jag även ugnsformar, kläder till Oliver och så dessa, nya vardagstallrikar! Bye bye fula gamla med blå rand!


Tvätten kommer inte att komma längre än så här idag. Nu är det vila som gäller, och sedan snabb dusch och i säng!