onsdag 27 januari 2010

Sjuka ungar och snöstorm

Oliver vid sin egen dator i kväll, han är grym på dataspel och spelar riktigt avancerade spel numera!

Hej bloggen,

idag har det snöat precis hela dagen och kvällen, och än fortsätter det. Jag åkte lite tidigare från jobbet för att hinna till dagiset i tid, men det var faktiskt ingen fara där jag åkte. På andra håll i landet har det nog varit betydligt värre...

Jag är så GLAD över att Oliver och Natalie har hållit sig friska så länge, jag har inte haft en enda vab-dag på snart ett år! De större är sjuka betydligt mer, Alex hämtade jag från skolan igår mitt på dagen med feber, Benne var hemma måndag och tisdag, och Jonte missade tyvärr två dagar av sin praktik som han går på denna och nästa vecka.


Mest för att ha bilder på bloggen ;) visar jag min underbart goda kvällsmat! Nykokta varma rödbetor toppade med fetaost, honung och valnötter! Jag älskar rödbetor och äter det ofta, tyvärr är jag ensam om att gilla dem.


Nu ska jag hämta Benne från bussen så han slipper gräva en tunnel från hållplatsen och hem. Han har varit på öppet hus i den gymnasieskola han mest troligt kommer att välja. Efter det väntar bastu. Längtar tills man åter kan sitta på balkongen efteråt med en kall läsk! Än ser den drömmen ut att vara långt borta :)