fredag 14 maj 2010

Oliver 6 år!

En kitschig liten detalj som barnen tyckte var rolig, var tårtspaden. Den spelar "Happy Birthday" när man skär tårta med den, HAHAHA! Något nytt vill man hitta på från gång till gång ju :)


Hipp hipp hurra för vår lilla stora pojke Oliver som fyller
6 år idag!





Här har vi precis "väckt" lilla födelsedagsbarnet, som nog redan hade varit vaken i timmar misstänker jag :) Natalie kunde tyvärr inte andas i natt heller, så jag satt i fåtöljen med henne mellan klockan 4 och 5. Det medförde att vi sov till 8.30 vilket är väldigt ovanligt (för mig, inte för henne).


Alex har köpt och packat in något Oliver länge velat ha, nämligen en bazooka (stavning?).


I det stooora paketet fanns en radiostyrd Ferrari i modell enorm :)


Finare kan nog inte en 6- åring bli tror jag!


Stökigt blir det (och Benne hasade sig upp för att fira lillebror, jättekul!).


Ett par små barn hade jag visst också köpt :)


Sedan blev det i vanlig ordning fika i köket.


Jättefina ungar! Jonte jobbar hela dagen så har var inte med...


Partytutor och blåsa ut ljus och allt annat som hör till :) Detta är 52:a gången (17+15+10+6+4 = 52) vi firar barnens födelsedag, så en viss rutin börjar vi ha på det här :D

Ofta blir det ju dessutom tre kalas per födelsedag, ett med familjen på morgonen, ett kompis- kalas och ett för släkten/faddrarna.


Naturligtvis ville Oliver fota sig så här :)


Ut i regnet på den ny-oljade altanen för att testa den nya springcykeln eller balans-cykeln, en cykel utan trampor. Oliver är exakt lika totalt o-intresserad av att lära sig cykla som Alex var, så jag tänkte att en sådan här tuff hoj kanske kan underlätta för honom.

Den ska tydligen vara det rätta sättet att hitta balansen, förutsatt då att man först hittar motivationen förstås. Hittills kan man räkna i minuter den tiden Oliver suttit på sin "riktiga" cykel...

Det börjar bra i alla fall, han gillar den! YES!