lördag 1 maj 2010

Sista dagen i Frankrike, + hemresan

Börjar med att beklaga usel bildkvalitet, alla bilder under detta inlägg är tagna med min mobilkamera!


Sista dagen i Frankrike ägnades år shopping, i detta shoppingens mecka!


Barnen fick använda upp resten av sina resepengar, och det blev (ännu fler par) solglasögon, parfym, presenter till en viss flickvän och godis att ta med.

De mesta var lika dyrt eller dyrare än i Sverige. Jag köpte lite kläder till barnen och strumpor (:O) till mig själv! Visserligen hade jag kunnat handla lite kläder till mig själv med, bland annat fina kjolar (som ju är snudd på omöjligt att hitta i Sverige), men jag hade en liten fröken med mig som blev kissnödig så fort jag hade plockat en hög med mig till provhytten. Efter toa-letande hade jag inte energi till kläd-shopping längre. Att köpa kläder är inte direkt någon njutning för mig, så det gäller att vara på rätt humör, annars får det vara.



Pärlan valde en Hello Kitty (vad annars)- mjukisdjur, och Luftis fick konkurrens, men bara för ett par timmar. På hemvägen råkade hon nämligen tappa Hello Kittyn på gatan, exakt på den fläcken där det fanns en avloppsbrunn, och där försvann Kitty med huvudet före!


Oliver fick en tuff kepa!


På hotellet igen, Oliver köpte även lite Star Wars- lego, och denna otroliga unge satte ihop hela rasket själv, efter ritning, utan minsta hjälp!


På kvällen, när de tre största passade på att ligga på stranden för sista gången, gick vi åter till ruinerna/försvarstornet.


Natalie gav en peng till denna spelande clown. Tyvärr var det nästan till gränsen för spännande, så jag hann inte få bild på det :)


Barnen älskar att fota omkring sig, och båda ska jämt ha min mobil :)


Vi var lite fascinerade över dessa parkeringar (som man såg lite varstans), och önskade få se när den vita bilens ägare skulle ta sig ut från rutan. Tyvärr hade vi inte tur där ;)

Tänk dig att du har bråttom till flyget, till doktorn med ett sjukt barn, till ett möte... Och så kommer du till bilen... och, ja, vad gör man sen? Ringer efter taxi?



Det var tusen och åter tusen trappsteg till översta etagen, men båda barnen sprang före oss, så det var egentligen inget problem. Förutom att vi var så törstiga och svettiga när vi kom upp så det var inte klokt!


Utsikten!!!


Hela staden under våra fötter!


En söt gammal madam frågade om hon fick ta en familjebild på oss, jättegulligt!


Jag köpte ett par franska inredningstidningar från en stånd precis nedanför, och fick bära dem hela vägen upp och åter ner med svettiga händer, klart genomtänkt!



Allra högst upp, hit kunde man nog ta sig en annan, lättare väg eftersom det även fanns bilar här.



Just precis här saknade jag vår kamera! Växtligheten var den mest spännande jag någonsin sett, med meterhöga kaktusar och Aloe Vera- plantor stora som bilar! Tyvärr ser man inte det på bilden!



Vi satt en sista stund på stranden innan vi gick till hotellet för att lägga barnen.



Nästa dag, en tidig morgon på Nice:s flygplats.



Det blev en brunch i Tyskland, närmare bestämt på flygplatsen i München.


Oliver var fortfarande inte hungrig, så han fikade bara lite.


Vi hade tre timmar att slå ihjäl, så Pärlan fick köpa lite Hello Kitty- saker som tröst för det tappade mjukisdjuret. Som hon älskar shopping! Att gå med en plastpåse är LYCKA för henne!



På väg mot Sverige, Natalie sover...


... och jag fotar utsikten :)


Resans sista bild, åter i Sverige! Snyft!