torsdag 27 maj 2010

Torsdag, ljuva torsdag!

"HEM LJUVA HEM"! Och Hello Kitty- ballongen som fortfarande håller sig fin!



Äntligen torsdag! Och åter igen är det flera dagar sedan jag bloggade... när det blir så här, är det riktigt trist att blogga, liksom bara att få det avklarat... "tisdag gjorde vi dittan och onsdag gjorde vi dattan". Ingen njutning överhuvudtaget!

I alla fall :)

I måndags åkte jag och Natalie till stan för att köpa nya glasögon till henne. Hon använder nästan aldrig sina nuvarande glasögon, men det behövs verkligen skärpning, så vi tänker försöka oss på en nystart. Hon valde ett par lite lilaskimrande bågar, ganska tråkiga och intetsägande faktiskt men det finns så oerhört lite att välja mellan i hennes storlek! Hon har ett smalt ansikte pga sin för tidiga födsel, och alla lite snyggare bågar är alldeles för breda!

Efter det var avklarat, passade vi på att gå lite i affärer. Oliver fick jeans och Alex badshorts + tre par vanliga shorts eftersom han har så "grymt lite shorts" :)

På HM ville Natalie ha ALLT med Hello Kitty på, så klart. Till slut sa jag att hon fick välja antingen en hatt eller ett par sandaler. Gissa vilket hon valde?


"Jag ska ha båda för jag fick faktiskt ingen Hello Kitty väska", sa hon som om det var den självklaraste saken i världen. Haha, det kan man kalla förhandlingsteknik :)


Sedan var vi hem och vände innan vi (jag, Oliver och Natalie) skjutsade Daniel till "Idrottsläkarcenter" eller något liknande, där han bokat tid eftersom han ville ha en bedömning av en privatläkare som inte är lika stressad som sjukhusdoktorerna. Under tiden satt vi och fikade i närheten, på kaféet invid Domkyrkan. Bilden ovan har Oliver tagit med min mobil.

Diagnosen var densamma igen , diskbråck, men efter cortisonsprutan han fick där kände sig Daniel mycket bättre. Nu har han varit hemma i fyra dagar och tänker jobba i morgon eftersom det känns som vanligt dvs. helt återställt.

Tisdag, onsdag och torsdag har jag jobbat och inga särskilda underverk har uträttats. I onsdags fyllde Daniel 40 år. Han är dock färdigfirad sedan förut, så det blev bara lite försiktigt firande med familjen för att uppmärksamma självaste datumet.


Först var vi och åt ljuvligt god thai-mat i restaurangen i vår lilla by. Vi älskar verkligen deras mat, som är både vällagad med fräscha råvaror och dessutom alltid vackert upplagd. Och mätt blir man! All mat på bilden är bara min portion (+ riset som inte syns)!

Jonte och Benne följde inte med, så klart, utan vi köpte med oss mat åt dem. TUR att vi har våra små, vad skulle man göra utan dem?


Väl hemma igen fikade vi denna favvo- blåbärs- princesstårta från Skuttunge konditori. MUMS säger jag bara!