fredag 21 maj 2010

Stress i sommarvärmen

En liten del av blomsterprakten, som fullkomligt exploderat i naturen och i rabatten, i de senaste veckors högsommarvärme!


Hej bloggen i sommarvärmen,


Anledningen till den långa frånvaron är helt enkelt att jag inte slagit på datorn på läääänge!

Dessutom skrev jag ett LÅNGT och utförligt inlägg i morse, med en massa bilder och ännu mer text, som bara POFF försvann i tomma intet när jag skulle publicera den :O Så ja, nu skriver jag i Word och ska klippa och klistra in texten sedan…



En Star Wars- högtid i Olivers säng :) Tur för Oliver att Benjamin varit fullkomligt Star Wars- tokig i sina dagar! Vi har bland annat ALLA Star Wars- böcker som någonsin kommit ut på svenska!



Ska försöka mig på en liten sammanfattning om veckan som gått:



Måndagen började med en del tider att passa: först skulle jag på mammografi (!) för första gången i mitt liv :O Är man 40+ så är man 40+ :). Sedan, mitt på dagen, hade Oliver en tandläkartid. Där emellan klippte jag gräset. En sådan sak KAN ta halva dagen, om man som jag har tio minuter här och en kvart där…


På eftermiddagen vankades sedan ett efterlängtat besök av Daniels bror med fru, som emigrerade till USA för 2,5 år sedan och som vi inte träffat sedan dess! Vi grillade, chillade :D, snackade och fikade till seeena natten!!!


När klockan sedan ringde 6.05 på tisdag morgon, efter bara några timmars sömn, kändes det som om man knappt hunnit somna :)



Efter en lång och intensiv arbetsdag, med ett analysinstrument som envisades med att kröka nål efter nål och förstöra analysen jag jobbat med i flera dagar, skyndade jag mig hem via dagis. Efter en hastig middag och plock av gårdagens kalas, var det bara att ställa sig och duka fram fika igen, för sjuttielfte gången inom de senaste veckorna! Denna gången var det för att det årliga vägföreningsmötet skulle äga rum. Vi med 12 st. av våra närmaste grannar satt och snackade väg :O den kvällen.



Dagen efter var det åter arbetsdag, och då jobbade jag ända fram till 17.45! Därefter åkte jag (och ca 200 andra förstås) till Skaris, en restaurang vid vattnet i Uppsala för lite festligheter, middag och underhållning. Vi hade åter igen en trevlig kväll, med jättegod mat (buffé). Och åter igen blev det sent innan man var i säng.



Under tiden var Daniel och barnen på besök i Alexanders skola, där de hade årets Vårsalong. Det är en tillställning där barnen ställer fram delar av det de skapat under året samt säljer fika till förmån för klassresan (som vi föräldrar först bakat förstås, haha!)



Alexander med sin bästis William och kompisen Henrik säljer fika för fulla muggar...



I torsdags hade vi en mysig sektionslunch hemma hos en i vår grupp. Det medförde att jag jobbade en hel dag i stället för en halv. Inte helt ovanligt förstås… Väl där hemma försökte jag att slappna av med en kopp kaffe på altanen, vilket väl gick sådär… ALLT är verkligen eftersatt här hemma för tillfället, och ja, att bara sitta och se på kaoset är inte riktigt min kopp te.

Att käka Skittles går däremot ganska bra även då man är stressad och upp i varv, haha! Vi fick jättemycket Skittles av Anton och Mary, och konstaterade att det faktiskt GÅR att bli skitless på Skittles :D




I morse hann vi bara få i oss frukost innan det var dags att bege sig till Olivers blivande skola! Höstens 6- åringar fick träffa varandra, sin blivande lärare, fritidspersonalen och lära hitta till matsalen! Som Oliver väntat! Det var med spänd förväntan han vinkade av oss när vi skulle gå ut för att låta dem vara ensamma en stund. Och resten av dagen har han ägnat åt att drömma om hösten, då han får börja på riktigt!


I klassrummet, bredvid Vanja som ska börja i samma klass. Det blir 5 flickor och 5 pojkar i klassen. Jag ÄLSKAR att bo på landet :)


Efteråt stannade vi och lekte på skolgården en liten stund.



Idag har jag äntligen fått alla frösådda plantor i jorden. Jag har även tvättat, faktiskt oavbrutet hela dagen. Vet inte hur många maskiner det blev sammanlagt… så många man kan hinna på en dag! Dessutom åkte Benjamin på en resa till Kiruna med ett par kompisar, och även om de stora packar det mesta själva så krävs det en hel del hjälp ändå innan allt är klart: pengar och biljetter ska fixas, matsäck ska inhandlas, present till kompisens föräldrar (där han sover över) ska packas in, han ska skjutsas till centrum…


Denna vecka, som utöver allt annat även innehållit flera matsäcksutflykter samt visningsdag och skolbesök på dagis, brännbollskväll och fedagsmys för Alex, grill- kvällar och Stockholmsresa för Jonte och Benne osv. osv. har varit på gränsen till för mycket för mig! Jag känner mig fruktansvärt sliten och trött för tillfället, och önskan för helgen är tid till att komma i kapp här hemma samt lite lugn och ro och mys med bästaste La Familia!