måndag 16 mars 2009

39 år

Idag fyllde jag 39 år. Inte precis jämt men dock. Fick många telefonsamtal, SMS och mail med grattisar idag. Jättemysigt! JAG SKA BLI BÄTTRE PÅ ATT KOMMA IHÅG ATT GRATULERA FOLK PÅ FÖDELSEDAGEN!!!

Cissi ville komma och fika men eftersom vi först pratade i nästan en timme och klockan började närma sig ett så kände jag mig lite för stressad för det. Hade inte ens ätit lunch då och det var massor jag skulle hinna med. Tråkig typ som inte vill ha besök på sin födelsedag, javisst. Men det är inte viktigt att hänga upp sig på just den dagen, det passar bättre en annan dag helt enkelt. Jag blir bara stressad och dräneras på energi om jag måste börja arbetsveckan i ett kaos, bland berg av tvätt och leksaker. Vi var knappt hemma på helgen så det såg ut därefter.

När vi knallade iväg för att hämta posten, slog det mig hur sen våren är jämfört med förra året. Då var jag och Cissi med barnen på en långpromenad på min födelsedag, och det var värsta fina vårdagen då. Jättefint och torrt i skogen, bara på ett ställe det fortfarande var geggigt. Visserligen kom det ju bakslag senare, men just då var det VÅR.

Dagen började med ett besök till vårdcentralen. Benne har halsfluss för tredje gången!!! Alex äter penicillin för andra gången nu, och jag har precis anslutat min första kur. Känns lite som att det går bara runt runt. Jättesynd om fina Benjamin!!! Han har lidit nog nu kan man tycka! Här käkar han i alla fall lite lunch...


Jag pysslade ihop Olivers familjetavla till dagis. Framkallade en massa bilder för ett par dagar sedan för att fortsätta med Oliver och Natalies babyböcker, förra julen och deras senaste födelsedagar fattas ännu. Jag ångrar att jag alltid väljer de mest överambitiösa "babyböckerna", de som ska fyllas i under 7-8 år.


Här ska vi precis fika lite med bara familjen i kväll. Kvällens tema var choklad, kan man nog säga :) Jonte har sin avslutningströja på sig om någon undrar...


I går kväll hade vi spelkväll med våra stora barn. Ibland är även Alex med men nu blev det för sent för honom så det var bara vi fyra. Vi spelade Cluedo den här gången. Det spelet brukar jag för det mesta vinna, men nu var det Jonte som löste gåtan först. FAST jag hade räknat ut allt sedan länge men fick bara ettor hela tiden och gjorde inget annat än knallade i korridorerna :D
Vi brukar spela en massa andra spel också. Ett av våra favoritspel heter "Upp till bevis", och där har det faktiskt aldrig hänt att jag och Daniel vunnit över Jonte och Benne (man spelar i lag). Jag är hopplöst dålig på nästan alla delmomenten, haha!
Vi hade så mysigt, som alltid! Popcorn i stora lass är obligatorisk ingrediens och det skadar inte om man har annat gott också...

I morgon är det arbetsdag som gäller. Brukar ha lite ångest över det på måndagkvällar... Det är som två olika liv när man jobbar och inte jobbar. Men jag vet att så fort jag kommer till jobbet i morgon och har gått igenom mailen som ramlat in under dessa fyra dagar, så är man inne i det tänket igen. Och på torsdagar är det svårt att avsluta och gå hem för man "ska bara" och "ska bara", i all evighet!
Att man aldrig ska vara nöjd! Eller är det kanske så att jag ALLTID är nöjd???