tisdag 3 mars 2009

Sjuka barn igen

Igår fick jag hämta Alexander från skolan efter bara två timmar, han hade fått feber. Han var lite hängig kvällen innan (söndag kväll) och hade ont i halsen på morgonen men fick knata iväg till skolan ändå. Det är så svårt att veta på morgonen om man är sjuk på riktigt, allt är ju som jobbigast då, särskilt halsont.
I alla fall så passade det så dåligt som det bara kunde eftersom Oscar och Alexander skulle till oss när som helst. Jag ringde till dem och lyckades övertala dem om att vi ska isolera Alex i ett rum direkt han kommer och vi andra är jättefriska och tvättar händerna stup i ett :D Så de kom i alla fall kort efter att vi kommit hem med stackars Alex.

Vi hade väldigt trevligt, barnens mamma Sussie är lätt att vara med och vi är nog rätt så lika. Vi lekte, åt lasagne och fikade, och tiden flög iväg. Lasagnen blev lite torr mitt i allt spring men den var ganska god ändå, eller som Oscar sa: "Vet du Oliver, jag tycker väldigt mycket om torr lasagne" ;)

Oscar och Natalie i Natalies rum.


Sussie och Alexander på väg hem.


Stackars Alex var jättesjuk på kvällen och natten, så idag blev det inget jobbande för mig. Var nyss och visade upp honom på vårdcentralen, och visst hade han både halsfluss och öroninflammation, så han fick en penicillinkur som ska ta bort båda. Jaja, man kan ju hoppas på det i alla fall, fem dagar tre gånger om dagen låter som ganska lite tycker jag. Ska även droppa Terracortril i hans trattar tre gånger om dagen. Det har vi alltid hemma eftersom alla barnen förutom Jonte har behövt det under hela sin uppväxt.

Det har snöat i massor IGEN (vååår! vill ha våååååår nuuuuuuuuu...), så jag passade på att ploga gården när vi kommit hem. För att trösta mig själv köpte jag en bukett krispiga, vita tulpaner:

Såååå vackra, speciellt i denna underbara Himla- kanna!

I kväll ska jag sticka iväg och köpa två gamla fönster som jag fyndat på Blocket. Tänkte skrapa och måla dem på sommaren och framkalla svart-vita foton på barnen och ha i. Hoppas bara de inte är i för usel skick! Var lite svårt att se på bilden...