måndag 9 mars 2009

Stora vårrensardagen



Det är uber-skönt att rensa!


Det är så skönt att bli av med prylar som bara ligger, så man känner att det ger mer energi än det tar.


Varje vår och höst brukar jag gå igenom barnens och mina garderober och rensa ut gamla avlagda/urvuxna kläder. Och varje gång blir jag lika förvånad över hur mycket kläder det blir! Vi är definitivt inte en klädtokig familj, nästan tvärtom, det är väl en av de mindre intressen för oss. Och vi rensar ju inte precis bort kläder vi vill ha, utan endast och bara det som är för litet/nött/ej används längre. Ändå blir det sådana mängder varje gång så hela tvättstugan svämmar över av kassar.



Ett par kassar åkte direkt till UFF (mina egna kläder) men resten åkte jag med till en familj i närheten av oss som gärna tar emot barnkläder. Det röda med sladd som skymtar i en kasse är Elmos Datortelefon, som har varit högt älskad i flera år men som våra ungar nu vuxit ifrån.

Nu återstår bara det omöjliga: Att hosta fram pengar till att köpa lika mycket nytt :O

Idag skulle vi varit hos Cissi och hjälpt henne med barnen när Martin var tvungen att jobba, men småbarnen har svinkoppor (tja, en varsin i alla fall), så vi ville inte riskera att smitta babyn. Hörde att Karro varit där i stället så det ordnade sig. Avslutar med en bild på helgens våffelfest:


Jag är sååå trött och vill bara duscha och lägga mig, men måste vänta hem Alex. Han är på innebandymatchen Storvreta-Falun (tror jag det var) med sitt lag och jag vill inte ha ytterdörren olåst när jag duschar. Daniel spelar innebandy han med på måndagar så han är inte hemma.

NU kom Alex hem, med ett brett leende på läpparna och ett block fullt med autografer! Han har haft AS-KUL :D Det ni!

När hade DU sist as-kul???