lördag 7 mars 2009

Lugna lördagen

Natten var fortfarande rätt så jobbig med denna eländes hals, så vi bestämde att ta det så lugnt som det bara går idag. Daniel åkte nyss till stan med gänget, för att handla lite lördagsgodis och andra nödtorftigheter. Jag sitter och syr ett beställningsjobb åt Oliver, en mantel till hans stålmannen-dräkt som han fick i julklapp. Tyget (strechig sammet) och min 17 år gamla symaskin gillar dessvärre inte varann, så man får trä om tråden var femte centimeter. Så det går inte fort! Dessutom har jag inte riktigt kommit fram till något bra sätt att fästa manteln vid själva dräkten. Den Riktiga Stålmnnen har nämligen inget gulligt rosettband under hakan så det är i alla fall uteslutet!


Varje gång jag blir sjuk så får jag lära mig på nytt att gilla kaffe! Än så länge har jag inte kommit längre än att jag psykiskt är sugen på kaffe men bara lukten får mig att må illa. Här kokas det i alla fall kaffe på morgonen, vår lilla stjälp-reda ska ju blanda sig i precis allt!


Så här nöjd är man när det börjar rinna kaffe i kannan (det är lika spännande varje gång, OM det kommer att göra det ;))
Hon har valt dagens outfit själv (en blommig klänning och en vit kofta ovanpå), pappa tyckte hon ser ut som en liten tant :)



Vi skulle åkt till Kungsberget och åkt skidor/bräda idag, men det kunde vi ju inte eftersom jag är sjuk. Besviken är bara förnamnet! Jag, Daniel, Benne och Alex skulle åkt och Jonte skulle ha tagit han om småttingarna. Han har åkt flera helger i rad OCH på sportlovet, så det skulle inte varit synd om honom heller. Nu har Benne sovit över hos sin kompis Richard från igår och de skulle till båtmässan i Stockholm idag, så han fick i alla fall lite kul idag. Alex skulle haft en bortamatch idag som han inte kunde spela eftersom han äter penicillin. Jag tycker det är onödigt att riskera något. Men han fick ju kanske inte så kul dag då... HOPPAS HOPPAS vi kan åka nästa helg i stället!
För att det är synd om mig (?), kom min UNDERBARA man hem med 50 (!) tulpaner igår! En hel jättehink alltså! Jätte-jättefina är de, jag är en tulpan-knarkare på våren så jag njuter av dem för fulla muggar.


Det finns för- och nackdelar med våren som nalkas, största nackdelen är att det är så blött hela tiden! Det är två blötdjur som man får hämta från dagis varje dag. Hittar man inte Natalie på dagisgården så är det bara att leta efter den största vattenpölen på gården så sitter hon garanterat i den :) Och Alex då, som traskar hem över åkern från skolbussen! Därför skaffade vi något som har visat sig vara helt oumbärlig, en sko-tork:
Lite provisoriskt uppsatt kanske innanför tvättstuge-ingången, men vi skulle inte längre kunna leva utan den!