fredag 13 mars 2009

Klädköp oh tandläkare

Igår, efter jobbet, var jag till Lindex en sväng och påbörjade Oliver och Natalies vårgarderob. Naturligtvis hade jag inga rabattkuponger på mig. Skulle vilja vara sån där medveten konsument som utnyttjar alla rabatter som regnar in, men det känns som man får mest rabattkuponger när man inga kläder behöver. Hade visserligen en massa kuponger till KappAhl men deras barnkläder är för det mesta jättefula så jag gick inte in ens. De har en icke-övergående förkärlek till dö-skallar, eldflammor, satinjeans och färgad spets (ibland allt på en och samma plagg), medan jag mest gillar randiga bomullsplagg...

Det här handlade jag. Både Oliver och Natalie var jättenöjda! Underbart med småbarn som gillar det mesta jag kommer hem med :)

Sedan så var jag till tandläkaren och det blev ju förstås en rysare som alltid. Skulle ju bara laga en bit lagning som lossnat, men SJÄLVKLART var det karies under lagningen (dvs. en dåligt gjord lagning), som ju hade fått gojsa och mojsa sig där en längre tid i lugn och ro. Nu var hålet så stort så lagningen lossnade. Hon kunde inte ta bort allt karies för då hade hon kommit för nära roten. Hon la medicin på tanden och så en tillfällig lagning ovanpå det. Medicinen ska få en ny vävnad att börja växa och ta över det som är kvar av karies. OM det går bra så kan man laga tanden efter en månad, om inte, blir det rotfyllning. USCH oh BLÄÄÄÄÄ, och så har de mage att ta betalt för eländet ;) 975 kronor, som hittat, särskilt när man går därifrån med en lika o-lagad tand som förr!

Idag är vi i alla fall lediga, barnen och jag. Jag borde både städa, handla, tvätta och baka, men det lutar nog åt att vi går ut och leker i snön :D

Jag försökte att fota vår frukost-vy utanför fönstret men tyvärr går det inte att fånga det magiska. När dimman på fältet utanför stiger uppåt samtidigt som de första solstrålarna börjar skingra den, ser hela fältet, och skogen bakom, ut som hämtad ur Fablernas värld!