söndag 15 mars 2009

Kungsberget


Äntligen fick vi till en skid-dag även för mig och Daniel! Igår var vi till Kungsberget med Benjamin och Alexander medan duktiga Jonatan var hemma med småttingarna hela dagen (mot belöning förstås ;)) Det var precis så underbart som det brukar, enda nackdelen är att man får mersmak :) Hjärnan går på högvarv när man försöker komma på något sätt att kunna åka flera dagar i rad, men det brukar sluta med att det skulle bli för dyrt, för komplicerat och för jobbigt. Vi kom ännu en gång fram till att vi nog får vänta tills ett par barn flyttat hemifrån, och så undrade vi igen varför tvåbarnsfamiljerna inte gör mer saker ;) Så enkelt som deras liv är ;)

Min dag började i uthyrnings-kön som vanligt! Eftersom det bara är jag som inte har egna grejjer så skulle det underlätta för hela familjen om jag hade det.


Minsta snowboard-killen i familjen, jätteduktig var han:


Daniel åkte ETT åk med sin snowboard (tror jag) innan han bytte till sin nörd-monoski-bräda! OHHHH den är ju pinsam ju! Det finns två stycken i världen som tycker det är coolt med monoski, Daniel och hans kompis Håkan! "Det var ett tag sedan de där var populära", sa en gubbe i liftkön. "De har aldrig varit populära", svarar Daniel och åker vidare, jättenöjd :D


Benne fick jag ingen bild på förutom i bilen på väg hem: