lördag 28 mars 2009

Lördag morgon igen!

Det är lördag igen och veckorna rusar verkligen iväg!

Alex väckte mig halv 7 med ont i halsen. Han hade visst varit vaken på natten också för han hade så ont. SUCK! Kan inte det bli sommar nu så vi åtminstone blir av med denna halsfluss!

Här sitter han nu och känner sig eländig. Men han har i alla fall en rolig bok att läsa, Vargbröder 5! Den kom ut för bara ett par dagar sedan och igår var Daniel iväg på lunchen och köpte den. Alex har redan hunnit imponerat stort bland kompisarna med sin bok :D


Små-knattarna är fortfarande lika kraxiga, men det går åt rätt håll. De klarade sig i alla fall på dagis hela torsdagen!
För mig var det trevligt att komma till jobbet för att uppdatera mig lite. Vi var även till Max hela sektionen och käkade lunch och det kändes skönt med lite vuxen-umgänge.


Efter jobbet var jag en sväng till Himlas lagerbutik. De har öppet bara tre-fyra gånger om året och där finns JÄTTEMYCKET fint till jättebillig peng! Som tur är känner jag mig själv ;) och vet att jag alltid kommer därifrån med ett par kassar med fynd, så därför åker jag inte dit mer än 1-2 gånger per år. Men OHHHHH så mycket man SKULLE kunna handla! Så mycket vackert och så bra kvalité till så billig peng!

Jag brukar vara mest svag för deras underbara keramik men den här gången blev det mest textilier. En stor gråblå skål med Himla- mönster fick dock följa med hem.
Fyra vita handdukar till toan blev det också, vita handdukar blir sunkiga efter ett tag så det var behövligt med påfyllning. Tjocka och lyxiga var de.
För ca tio till fem år sedan var blått min absoluta favoritfärg i inredningen. Sedan så har vi "blå-sanerat" hela huset så det finns nästan inget blått kvar. Och nu plötsligt såg det blåa jättefräscht ut igen! Så det blev en ljusblå linnelöpare till köket, två blå-beacha kökshanddukar, lite blå-grått linnetyg till kuddar, och två blå-rutiga kökshanddukar som också ska bli kuddar. Två ljusbruna frottéhanddukar till köket blev det också. Tvålarna var gratis.



Tre lotus- lyktor i mörkrosa, två par ljusgula Himla- ljus och 8 gul-vitrutiga påskservetter. Allt på denna bild kostade 80 kronor!
Påskservetterna har jag sytt ihop två och två så det blev fyra stycken påskiga kuddfodraler. Två ska jag ha själv och två fick Cissi igår som en liten vårpresent.



Det fanns inga hankar på handdukarna så jag sydde dit nya av ett rutigt band.



Cissi har fortfarande feber, så jag hämtade Vanja hit igår för lite lek. Lika mycket för att avlasta henne som för att få en kompis till Oliver. Barnen hade jätteroligt! Det går lite i perioder, antar att det beror på olika faser i utvecklingen, ibland hittar de inte på någonting att göra och det blir bråk och tjafs hela tiden. Som det är nu, hinner de däremot inte leka allt de hittar på innan det är dags att skiljas åt.



Jag är sedan ett halvår en Buzzador, en konsument som testar olika saker för företagen och delar ut prover till sina bekanta samt rapporterar efteråt vad de tyckte om produkten. Den här gången fick jag fluorsköljningsvätska för barn (och vuxna) i brevlådan. Alla med barn mellan 6-12 år, ställ er i kö så får ni prova en produkt som har 4-10 gånger högre fluorhalt än övriga liknande produkter på marknaden, och som dessutom smakar bra!



Oliver i sin nya pyjamas. Han själv tycker den är jättesnygg!



Och Natalies nya Princess- pyjamas! Lite "white trash" över stora Disney- tryck över hela tröjan kanske...
,


Natalie vill speciellt visa upp hjärtat på benet där det står "Natalie" ;)



Daniel kom hem från Örebro med en strut med choklad och salmiak- godisar, mina favoriter! Här håller tösen på att sortera ut alla rosa godisar från skålen. Allt som är rosa är automatiskt hennes!



Lucky Luke med Ratata och... hästen... vad heter den nu igen?



"En trött ensam cowboy långt hemifrån..."