onsdag 25 mars 2009

Vart tog våren vägen?

Efter en helg av vårkänslor har det nu sett ut så här i flera dagar. Snö och minusgrader som i januari! Vad är det här?


Vi har bara en granne egentligen, alla andra husen på gatan ligger lite längre bort. Det huset har stått tomt i ett halvår efter att de som bodde där innan flyttat ut. Men nu i lördags kom flyttlasset och våra nya grannar flyttade in. Vi var förbi och hejade på dem i går kväll och de verkade vanliga och trevliga. Ett ungt par i 25-30-års ålder utan barn. Han är från Holland men pratade bra svenska. Hon jobbar ett stenkast ifrån mig, i ett annat kemiteknik- företag. Så vi är grannar även på jobbet!
Skönt att ha trevligt, vanligt folk som grannar! Har varit lite orolig över vilka som flyttar in. Ett barnhatande äldre par, en familj med fem stora hundar eller en samlare av veteranbilar skulle inte matchat oss så bra känns det som...



Barnen hade gott och väl kunnat vara på dagis idag, så pigga har de varit. Så i morgon blir det äntligen dagis och jobb. Det har varit en plåga för oss alla att vara hemma de här dagarna. Jag jobbar ju bara halvtid så det känns som om man vill vara på jobbet de få dagarna. Och barnen bara måste få komma till sitt dagis, de är för stora för att bara gå och dra här hemma. Våra lediga dagar är jättemysiga och jag vill absolut inte jobba mer än halvtid men det är inte samma sak att vara hemma med två halv-friska barn bara för att man måste.

På förmiddagen var vi i alla fall och hämtade Jonte från skolan och passade på att gå in i en ny barnklädes-affär nära skolan. De verkar ha riktigt billiga kläder som inriktning och det fanns väl inte så mycket att köpa där. Köpte en varsin pyjamas till Olli och Lilli i alla fall. Och Jonte sprang in till frisören bredvid och köpte en varsin burk hårvax till sig och Benne (med mina pengar förstås ;)) Det är bara en sort som duger!

Sedan så försökte vi bjuda Cissi med gänget på fika men hon hade feber. Hämtade Vanja hit i alla fall så fick Oliver någon att leka med. De hade jätteroligt och lekte allt från tjuv och polis till kaninuppfödare, och så favoritleken affär förstås.



Natalie har äntligen börjat att gilla att ha tofsar i håret. Underbart och jättegulligt tycker jag!



Idag kom en efterlängtad nyhet i brevlådan, Leilas country living- tidning! Jag älskar Leilas recept och förhandsbokade en prenumeration av tidningen redan för flera månader sedan. Tyvärr var den inte alls vad jag förväntat mig! Där fanns nästan inga recept alls och artiklarna var rätt o-intressanta, om biodling, hennes mammas höns och hennes egna kompisar med häftig klädstil, typ! Hela tidningen kändes lite som ett o-proffsigt hemmabygge à la skoltidning. Layouten var direkt ful, trodde faktiskt först det var MedMera- tidningen som kom, omslaget var lite likt. Det hela kändes tråkigt och o-modernt och mera som en gratistidning.

Sedan så kan man ju undra varför så många rubriker på engelska? VILL hon vara Sveriges svar på Martha Stewart eller är det bara en slump att hon mest liknar en amerikansk hemmafru på omslaget?

Jag ska ge tidningen en chans till. Är nästa nummer lika intetsägande så blir det inga fler tidningar för min del.


Idag var det visst Våffeldagen, upplyste Alexander mig om. Så vad passar väl bättre än våfflor till middagen? Daniel är på mässa i Örebro och kommer hem först i morgon, annars hade det nog inte gått så bra att servera våfflor till middag...