lördag 21 mars 2009

Lördag morgon



En nyvaken liten surläpp!



Det är lördag morgon. Bara jag och småbarnen är vakna. Undrar vad helgen har att erbjuda. Vi har inga direkta planer, en del måsten förstås som städning, men resten vet jag inte.


Kanske vi ska baka? Det skulle behövas... Denna bild på små-bagarna är från ett tidigare tillfälle, efter jul. Oliver tjatade länge att jag skulle sy en "riktig kock-mössa" åt honom, så det gjorde jag till slut. Vet inte var han fått det ifrån, men nöjd var han!



Vår egen version av "Den nakna kocken", hahaha! Originalet heter väl också Oliver, eller drömmer jag nu?

En bild från igår morse. Jonte missade bussen (tja, alltså han vaknade en kvart efter att bussen gått), så det var bara att pälsa på sig och barnen och skjutsa honom till skolan. Dessutom hade jag bara stor-Forden hemma (utan sätesvärme och iiiiiiiiiiiiiskalla skinn-säten) eftersom Daniel skulle besikta "min" bil efter jobbet. Den gick igenom så när som på två däck och någon liten lampa. Nu är däcken och lampan bytta (en halvtimme efter att domen fallit). Man SKULLE ju kunna tycka att det vore bättre att göra sånt INNAN man åker och besiktar bilen eftersom det inte precis är några stora överraskningar. Men det är så typiskt oss. Vi gör INGENTING med våra bilar förrän det är absolut tvunget! Allt som har med bilar att göra är FÖR tråkigt och o-intressant! Skulle bilar vara barn så skulle vi förmodligen bli av med vårdnaden!


Oliver ska bli polis när han blir stor. Inte precis unik karriärsdröm för en fyraårig pojke kanske. Jag hoppas han växer ifrån den ;) Som förälder vill man ju att ens barn på sin höjd ska sortera dunkuddar eller något annat lika farligt ;)


Natalie har ritat på sina händer IGEN! Hur kan "rita på sina händer" vara ett utvecklingsstadie som VARJE barn ska igenom?


Lill- skruttan är den enda kläd-tokiga individen i den här familjen. Regnkläder är hennes specialintresse sedan flera år. Till hennes stora sorg regnar det rätt sällan, så hon väljer att gå omkring inomhus iförd regnjacka (ibland även galonisar).


Sist en obligatorisk klädbild ;) Denna gången på något riktigt bra! Jag var förbi Intersport och hade sådan tur att de hade precis börjat att plocka fram förra årets skjortor till utförsäljning. Jag roffade åt mig godbitarna på mindre än en minut ;) Sex stycken skjortor (Quiksilver, Blend, Rip Curl...) till Jonte och Benne för 300 kronor (50kr/st.)! Normalpris för alla var närmare 3000! Så nu är de stora ekiperade inför sommarens festligheter!

Inga kommentarer: