söndag 1 mars 2009

Helgen

Jaha, så var helgen över! Det är söndag kväll och åter igen tycker man att helgen gått föööör fort!

Igår var en arbetsfylld dag med städ, handling, skjutsa och hämta barn och diverse andra sysslor. Ja, och 8 maskiner tvätt! Det brukar allt som oftast hopa sig så att det finns 3-4 maskiner att tvätta på lördagar, men igår bytte jag dessutom lakan i alla sängar och för det mesta brukar även ett par täcken eller kuddar se ut att behöva tvättas och då blir det ju en del. Ska ta en bild på tvätthögarna vid ett väl-valt tillfälle! Sedan så strök jag allt i tvättkorgen och bara det tog över en timme, det är inte klokt så duktig jag är ;)

Jonte var i Kungsberget och åkte bräda och Benne hade sin kompis Marco här hela dagen.

Alex och Lilli myser...


Alex testar Daniels senaste leksak, en netbook. Den ser rätt så stor ut på den här bilden men det är alltså en sådan där pytte-mini-dator. Underbar, jag vill ha en likadan (fast i vitt ;))!!!


Lite kul hann jag också med, nämligen att sy! Natalie behöver en påse till sitt täcke och kudde på dagis, och i stället för att köpa en ful gympapåse, sydde jag en sådan här Green Gate- inspirerad sjömanssäck! Tyckte själv att den blev superfin!


Idag har vi bland annat gått en lååång promenad i det underbara soliga vädret, käkat jättegod mat (ugnsstekt lax med klyftpotatis och en röra med massa gott i, vet inte riktigt vad eftersom det var Danne som gjorde den), och varit på kvällsfika hos en kompisfamilj.

Vår "standardpromenad" tar en timme om man går riktigt fort, nästan springer, hela tiden. För det mesta tar den drygt en timme, skulle gissa att den är på 7-8 kilometer. Det är verklig livskvalité att bo som vi bor, att man kan ta en sådan här promenad i en jättefin lantlig miljö, på plogade skogsvägar, och träffa på en (!) människa under tiden! Det är nog mycket tack vare en stor travhästägare som bor i närheten, som det finns så mycket fina plogade vägar i omgivningarna. Här är en bild från dagens promenad:


Nu ska jag mysa med min man en stund, i morgon kommer ett par dagiskompisar till Olli och Lilli hit på lunch, kul!